Select year:
t

03/05/2016

B-Magazine [Cat]: Artesanía Pop



THE CATENARYWIRES, artesania pop

THE CATENARY WIRES és la nova aventura d’Amelia Fletcher i Rob Pursey. Dues veus històriques de l’indie britànic que mostren la seva cara més malencònica i reflexiva a “Red Red Skies”. El presentaran en directe el 7 de maig al Minifestival. Per ORIOL SERRA.

Parlar d’Amelia Fletcher i Rob Pursey equival gairebé a explicar la història sencera d’allò que coneixem com a indie pop. Des dels dies de Talulah Gosh, passant per projectes com Heavenly o Tender Trap, aquesta parella artística i sentimental ha esdevingut sinònim d’un format de cançó que dóna preferència a la immediatesa, la vitalitat i sobretot el ganxo melòdic per sobre de qualsevol altre atribut. Constants que es mantenen en un nou projecte, The Catenary Wires, que sense renunciar a les essències marca de la casa rebaixa revolucions i adquireix un marcat to malencònic. El resultat és un discurs elegant i pròxim a la vegada, coherent amb la trajectòria conjunta de Fletcher i Pursey però obert a noves textures i nous acabats.

The Catenary Wires -el nom s’inspira en les formes i patrons traçats pels cablejats de la xarxa elèctrica i de les línies ferroviàries- va néixer gairebé per accident, poc temps després que la parella abandonés Londres per a instal·lar-se a l’Anglaterra rural. Un entorn gairebé aïllat i lliure de distraccions on van començar a compondre cançons a partir d’una guitarra de joguina. El que va començar gairebé com un joc, va adquirir forma definitiva quan Fletcher i Pursey van actuar com a duet en un homenatge a Sarah Records a Bristol, on van aprofitar per a presentar algunes de les noves composicions.

Una cosa va portar a l’altra, i el següent pas va ser entrar en un estudi de gravació sota la supervisió de Brian O’Shaughnessy (Beth Orton, Go-Kart Mozart, The Clientele). El resultat és “Red Red Skies” (2015, Elefant Records), un disc de naturalesa immediata -vuit cançons en qüestió de vint-i-cinc minuts- però de to pausat i dominat pels colors de tardor. Aquí no hi trobaran píndoles adreçades a la pista de ball, sinó perles preciosistes que creixen a partir dels detalls més subtils: ara una melòdica, després un teclat gairebé imperceptible i per damunt de tot uns jocs vocals a mig camí de Lee Hazlewood amb Nancy Sinatra i els Vaselines. Una petita gran obra d’artesania pop que podrem degustar en directe el proper 7 de maig a l’Espai Jove Les Basses, en el marc del Minifestival de Música Independent.


 


 

 

 

 

 

 

 

 

This website uses owner and from others cookies to improve ours services

If you continue visiting the site, we think you accept the use of them.
You can get more information into Cookies Policy.

Accept